” امروزه، وجود ساس‌ در خانه ها و مکان هایی نظیر هتل ها بسیار شایع شده است. با وجود اینکه ریشه کن سازی این آفات، بسیار مشکل است، اما استفاده از‌ چند روش ساده، همچون تعویض تشک ها، تمیز و مرتب نگه داشتن خانه، استفاده از‌ اسانس های گیاهی و … می توان برای برای جلوگیری از تهاجم ساس به این محیط ها بسیار مفید باشد. “

روش هایی جهت جلوگیری از تهاجم ساس ها:

امروزه ساس ها به عنوان یک مشکل فزاینده و رو به رشد برای انسان ها به حساب می آیند.
چرا که ساس‌ها در سال های اخیر، شایعتر از قبل شده و ریشه کنی آن‌ها نیز بسیار مشکلتر شده است.

با وجود اینکه هتل ها در صدر لیست مربوط به مسئله تهاجم ساس ها قرار دارند، اما هر مکان اجتماعی دیگری نیز می تواند پناهگاهی برای این آفات باشد. خوشبختانه، راه ها و گام هایی وجود دارند که می توانند برای پیشگیری از تهاجم ساس ها بسیار مؤثر باشند.

به عنوان مثال راه های جلوگیری از ورود ساس به خانه عبارتند از:

  1. محافظت در حین سفر
  2. بررسی اتاق هتل
  3. نگهداری چمدان محیط عاری از ساس در هتل
  4. تمیز کردن لباس ها پیش از بازگشت به خانه
  5. تمیز کردن بیرون و داخل چمدان قبل از ورود به منزل
  6. استفاده نکردن از تخت خواب و تشک دست دوم
  7. شستن ملحفه ها در دمای بالا، پس از بازگشت از سفر
  8. استفاده از ماشین خشک کن برای خشک کردن لباس‌ها
  9. عدم استفاده از لوازم دست دوم آلوده به ساس
  10. اجتناب از تماس با اشیاء آلوده به ساس
  11. قرار ندادن لباس ها در کف اتاق هتل
  12. قرار دادن اشیاء در جایی بالاتر از سطح زمین

 در حالت کلی با اجتناب از تماس با اشیا و وسایل آلوده و همچنین محافظت از خانه خود می توانید در جهت پیشگیری از ساس ها در محل زندگیتان گام مفیدی بردارید.

در این مقاله از‌ طریق معرفی روش های حفاظتی در داخل خانه، به چگونگی پیشگیری‌ از تهاجم‌ ساس‌های آزاردهنده و چندش آور می پردازیم. در مقالات بعدی نیز به نحوه مراقبت از خود در برابر ساس ها در حین سفر یا در اماکن عمومی خواهیم پرداخت.

۱. تشک و خوشخواب را هر ۲ الی ۳ سال یکبار جایگزین نمایید.

جلوگیری از تهاجم ساس با تعویض تشک

<< ساس ها اکثرا به رختخواب شما هجوم می آورند >>

با این که این مدت برای تعویض تشک و خوشخواب و جایگزین نمودن آن ها بسیار کوتاه به نظر می رسد، اما این کار می تواند اقدامی هوشمندانه جهت دفع ساس ها از منبع و ریشه آن باشد. به محض ورود ساس ها به رختخوابتان، تشخیص جمعیت آنان، تعیین محل اختفایشان و دفع‌ این آفات، کار بسیار مشکلی خواهد بود. بعلاوه ساس ها می توانند در سایر نواحی و مناطق خانه نیز پرسه بزنند؛ اما اغلب به رختخوابتان هجوم خواهند آورد.

۲. دفع ساس با استفاده از جاروبرقی

 

دفع ساس با استفاده از جاروبرقی

حداقل هفته ای ۱ بار منزل را جاروکشی نمایید.
اگر مشکوک به وجود ساس ها هستید، این کار را هر روز انجام دهید.

نکته اول در دفع ساس با استفاده از جاروبرقی:

برای جلوگیری از تهاجم مجدد ساس پس از اتمام جاروکشی، سریعاً کیسه جاروبرقی را داخل یک پلاستیک گذاشته، درب پلاستیک را محکم ببندید و فوراً آن از منزلتان خارج کنید.

نکته دوم در دفع ساس با استفاده از جاروبرقی:

اگر منزلتان به ساس ها آلوده بوده و پس از جارو کشیدن، کیسه و محتویات جارو سریعاً خالی و از منزل خارج نشوند، در این صورت ساس ها فرصت فرار و انتشار مجدد خواهند داشت.

۳. از عطرهای گیاهی برای فراری دادن ساس ها استفاده کنید.

برخی رایحه ها ساس ها را فراری می دهند در نتیجه برای پیشگیری از ساس بسیار مفید هستند. ۶ الی ۱۰ قطره از یکی از عطرهای گیاهی خالص یا همان اسانس، که رایحه آن را بیشتر ترجیح می دهید، در یک ظرف اسپری کوچک ریخته و با یک چهارم فنجان آب ترکیب کنید. سپس این ترکیب را به منزل و بر روی وسایلی که با خود به مکان های اجتماعی می برید مانند روپوش، کیف، کیسه خرید، کوله پشتی، چمدان و … اسپری نمایید.

اسانس های مناسب برای دفع ساس در تصویر زیر آورده شده است.

 

جلوگیری از تهاجم ساس با استفاده از اسانس های گیاهی

در صورتی که اسانس های مذکور را با یک روغن حامل مانند جوجوبا یا روغن هسته انگور ترکیب کنید، می توانید یک دافع ساس برای بدن خود بسازید.

۴. دفع ساس از طریق مرتب کردن منزل

شلوغی و نامرتب بودن خانه می توانند مکانی مناسب برای مخفی شدن ساس ها فراهم بیاورد و در عین حال به ساس ها این امکان را می دهند که راحت تر محل زندگیتان را آلوده سازند. بدیهی است که نظارت دقیق بر حضور و وجود ساس ها نیز در صورت وجود به هم ریختگی در خانه دشوارتر می شود. زیرا در این شرایط نمی توان با تمام اشیا و لوازم خانه، دسترسی داشت یا اطراف آن ها را از جهت وجود ساس ها بررسی نمود.

به حداقل رساندن محل اختفای ساس ها جهت جلوگیری از تهاجم ساس یا دفع این آفات بسیار ضروری است.

۵. جلوگیری از تهاجم ساس با سد فیزیکی

احتمال آلودگی و تهاجم ساس ها در مجتمع های مسکونی بسیار بیشتر است.
در چنین مکان هایی سدهای فیزیکی، بهترین راه پیشگیری از ساس هستند.

پس اگر در نزدیکی خانه های دیگر زندگی می کنید، به عنوان مثال در یک آپارتمان یا خانه های به هم چسبیده، سازمانی و … از طریق پر کردن فاصله خالی زیر درب های خروجی، راه را برای ورود ساس ها به خانه ببندید.
این کار ورود ساس ها به داخل خانه را بسیار مشکل تر خواهد ساخت.

 

جلوگیری از تهاجم ساس به خانه به کمک سد فیزیکی

۶. درزگیری بهترین راه جلوگیری از تهاجم ساس

یکی دیگر از‌ راه های جلوگیری از تهاجم ساس این است که اگر در سقف و دیوارهای خانه شکاف، ترک و یا هر آسیب دیگری وجود دارد، در اسرع وقت آن را تعمیر نمایید تا ساس‌ها نتوانند از‌ آن طریق به محیط زندگیتان راه یابند.

اگر تمام این موارد را انجام دادید اما باز هم ساس ها راهی برای ورود به خانه و تخت شما پیدا کردند، بهتر است در همان ابتدا با استفاده از سم تخصصی و طبیعی بدباگ اوت اقدام به ریشه کن کردن ساس ها کنید.

 

 

نظر خود را بنویسید

  1. فیروزه

    این اسانسی که گفتین رو فک کنم اگه بیشتر برای پیشگیری استفاده کنیم بهتره! وقتی ساس حمله می کنه به یه خونه فقط و فقط باید از سم استفاده کنیم و لا غیر! البته این تجربه شخصی منه!

    1. admin

      سلام – وقت عالی بخیر
      این سم هم کشنده هستش و هم دافع

      1. مسعود معروفی

        من سم هم پاچیدم ولی تاثری نداشت دیگه خسته شدم چ مارکی باید گرفت چطوری باید استفاده کرد قیمت چنده

        1. admin

          سلام
          بر روی این لینک کلیک کنید و برای همیشه با ساس ها خدا حافظی کنید
          https://bedbug.ir/bedbug-pesticide/

      2. admin

        درود بر شما
        خیر دافع نیست، کشنده عالی برای تخم ساس و خود حشره ساس هستش

    2. admin

      سلام
      بهترین روش جهت ریشه کنی قطعی ساس استفاده از سم هستش

      https://bedbug.ir/bedbug-pesticide/

معرفی ساس
ساس را بیشتر بشناسید

حشره ساس چیست؟ ساس ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. آن ها در نواحی گرمسیری و معتدل یافت می شوند. این حشرات معمولاً در طول شب، وعده غذای خود یعنی خون را از طریق گاز گرفتن بدن میزبان دریافت می کنند اما در صورت گرسنگی شدید، در طول روز نیز در اتاق های تاریک […]

مشخصات ظاهری و چرخه زندگی ساس
مشخصات ظاهری و سیکل زندگی ساس ها

چرخه زندگی ساس و مشخصات ظاهری آن ها آگاهی از مشخصات و شکل ظاهری ساس ها و تخم های ساس اولین گام در تشخیص و کنترل این آفات است. حشرات زیادی وجود دارند که شبیه ساس ها هستند و به همین دلیل تشخیص صحیح این آفات، اولین گام مهم جهت اجتناب از پرداخت هزینه های […]

عادات و رفتار ساس ها
رفتار و عادات ساس ها

درک و فهم عادات و رفتار ساس ها (نحوه تغذیه، زندگی، تکثیر و تولید مثل ساس) به شما کمک خواهد نمود که قبل از گسترده تر و پیشرفته تر شدن تهاجم ساس ها، این آفات …

بیماری های ناشی از ساس
ساس ها آفتی برای سلامت عمومی

هرچند ساس ها باعث انتقال بیماری نمی شوند ولی به علت ایجاد واکنش های حساسیتی، اثرات زیانبار بر روی سلامت روانی و عفونت های پوستی ناشی از گزش، به عنوان یک آفت برای سلامت…

سفارش سم از طریق: