خواب زمستانی ساس حقیقت دارد؟

ساس ها انگل هایی پنهان هستند (که بیرون از میزبان خود زندگی می کنند). آنها شبانه به میزبان خود حمله می کنند. به همین دلیل به دام انداختن آنها بسیار دشوار است. اما با مشاهده رفتار ساس ها برای برخی افراد این سوال پیش می آید که آیا سرما بر روی آنها تاثیر می گذارد و در زمستان کمیاب می شوند؟ آیا خواب زمستانی ساس ها حقیقت دارد؟

ساس ها معمولاً به خواب زمستانی نمی روند و در بهار مانند خرس ها، گرسنه از خواب زمستانی بلند نمی شوند. آنها مانند بعضی از حشرات نمی میرند یا به زیستگاه خوشایندتر خود باز نمی گردند. مشکل این است که ساس ها در زمستان بیرون و در سرما نمی مانند تا نابود شوند. بلکه در جای دنج داخل خانه که دما ثابت است می مانند. هم ساس ها و هم انسان ها محدوده دمایی یکسانی را ترجیح می دهند. بنابراین، اگر ساس ها خود را با دمای خاصی در خانه وفق دهند به احتمال زیاد مدت زمان بسیار زیادی در آنجا به فعالیت خود ادامه می دهند مگر اینکه از بین برده شوند.

محدوده دمایی مناسب ساس ها

از آنجایی که ساس ها از خون انسان ها و حیوانات تغذیه می‌کنند، ترجیح می دهند جایی که مردم هستند، باشند. ساس ها دمایی در حدود ۷۰ تا ۸۰ درجه فارنهایت یا ۲۱ تا ۲۶ درجه سانتیگراد را ترجیح می دهند. در این محدوده دمایی است که می توانند با موفقیت (و سریع) تولید مثل کنند و مراحل رشد را پشت سر بگذارند. ساس ها حتی دز زمان تغذیه از میزبان، در قسمت های خنک تر بدن میزبان مستقر می شوند!

بهترین محدوده دمایی برای تولید مثل ساس 21 تا 26 درجه سانتیگراد است

دلایل خواب زمستانی ساس

ساس ها بسیار منعطف هستند. اگرچه دمای زیر صفر درجه سانتیگراد می تواند ساس را از بین ببرد اما ساس ها می توانند تا مدت زمان کوتاهی در این دما زنده بمانند. اگر دما تا میزان قابل توجهی پایین بیاید ساس ها وارد حالتی شبیه به خواب زمستانی می شوند. ساس های بالغ می توانند بدون تغذیه تا ماه ها زنده بمانند. از این بدتر نمی شود زیرا زمستان می تواند برای ساس ها یک نعمت باشد. میزبانان مورد علاقه آنها (انسان ها) ترجیح می دهند در زمستان داخل خانه بمانند. همچنین، از ملحفه و پتو های ضخیم تری در زمستان استفاده می کند، بنابراین، فرصت بیشتری برای پنهان شدن و تولید مثل ساس ها فراهم می شود.

استفاده از خواب زمستانی ساس علیه خودشان

با مشاهده رفتار ساس ها در زمینه حساسیت های دمایی، می توان از این موضوع علیه ساس ها استفاده کرد. به طور قطع خیلی سرد و یا خیلی گرم نگه داشتن خانه از نظر صرف انرژی منطقی به نظر نمی رسد.

اما در صورتی که فقط قسمتی از خانه و یا فقط اتاق خواب شما به ساس آلوده شده باشد می توان تمام موارد مشکوک و آلوده به ساس را در دماهای خیلی سرد و یا خیلی گرم (خارج از محدوده تحمل ساس) قرار داد. وسایلی نظیر:

  • روتختی
  • روبالشی
  • ملحفه
  • لباس های خواب و …

با این روش حداقل می توان از تعدادی از آنها خلاص شد. البته باید خاطر نشان کرد که شستن مداوم وسایل مرتبط با اتاق خواب، برای پیشگیری از ابتلا به سایر آفات نیز می تواند موثر باشد.

ساده ترین راه مبارزه با ساس ها

بهترین نحوه مقابله با ساس

هنگامی که زمان از بین بردن ساس فرا می رسد، باید بگوییم که بهتر است در صورتی که فکر می کنید درگیر این مشکل هستید، همین حالا باید برای آن اقدام کنید. کارشناسان ما می توانند روش های کارآمدی را به شما برای از بین بردن ساس ها ارائه کنند. با ایجاد کمترین اختلال و از دست دادن زمان، در خانه به سرعت ساس ها را از بین ببرید.

البته بهترین نحوه ی عملکرد روش ها برای مقابله با ساس باید به این شکل باشد که کارشناسان و متخصصان به طور دقیق خانه، تختخواب، مبلمان و ملحفه های شما را بررسی کنند. کارشناسان ساس های قابل مشاهده را پیدا می کنند و از طریق آنها ساس های پنهان و تخم هایشان را نیز پیدا کرده و از بین می برند. در غیر این صورت بهتر است از سموم تخصصی برای دفع قطعی ساس ها از خانه بهره ببرید.

 

نظر خود را بنویسید

دفع موفق ساس
دفع موفق ساس چه موقع اتفاق می افتد؟

چگونه بفهمیم که در دفع ساس موفق عمل کرده ایم؟ اگر اخیراً در منزل یا محل کار خود برای دفع ساس‌ها سمپاشی کرده‌اید ممکن است از خود بپرسید که آیا این پروسه درمان موفقیت‌ آمیز بوده است یا خیر؟ عوامل متعددی در موفقیت هر درمان در حوزه مبارزه با حشرات وجود دارد. اما دفع موفق […]

چگونگی دفع ساس با سرما
چگونگی دفع ساس با سرما

آیا دفع ساس ها با سرما امکان پذیر است؟ آیا ساس ها با سرما از بین می روند؟ در این مقاله حقایقی درباره یخ زدن ساس ها و دفع ساس با سرما وجود دارد. خلاص شدن از موجوداتی که باعث آزار ما می شوند در طبیعت ماست. در بین این موجودات، ساس ها در بالای […]

ساس گزیدگی در انسان
ساس گزیدگی در کجای بدن اتفاق می افتد؟

ساس ها کدام اعضا بدن را بیشتر می گزند؟ در بسیاری از موارد تشخیص نیش حشرات و تفاوت آن ها از یکدیگر، به دلیل شباهت بسیار آن ها به یکدیگر کار آسانی نخواهد بود و تا به دست آوردن سایر نشانه ها و علائم نمی توان متوجه شد که چه حشره ای فرد را نیش […]

ریشه کن کردن ساس در مرغداری
ریشه کن کردن ساس در مرغداری

مرغداری یکی از مهمترین و حساس ترین بخش ها در برابر تهاجم ساس ها است. وجود تعداد زیاد طیور در مرغداری ها از موارد ایجاد استرس است که اگر  آلودگی به ساس ها نیز در این بخش اتفاق بیفتد موجب…

همه چیز در مورد بوی ساس و علائم ساس
همه چیز در مورد بوی ساس ها

بوی بد ساس ها ممکن است ناشی از فرومون های دفاعی آن ها باشد، یا این که از اجساد و بقایای در حال فساد آن ها متساعد شود؛ اما در هر صورت گام اصلی برای از بین بردن این بو…

سفارش سم از طریق: