چگونه بفهمیم که در دفع ساس موفق عمل کرده ایم؟

اگر اخیراً در منزل یا محل کار خود برای دفع ساس‌ها سمپاشی کرده‌اید ممکن است از خود بپرسید که آیا این پروسه درمان موفقیت‌ آمیز بوده است یا خیر؟ عوامل متعددی در موفقیت هر درمان در حوزه مبارزه با حشرات وجود دارد. اما دفع موفق ساس چگونه اتفاق می افتد؟

مقابله با هجوم بزرگ یا کوچک ساس ها

هر چه گستره هجوم این حشره مزاحم بزرگتر باشد، ریشه کن کردن آن سخت تر است. هنگامی که کلونی ساس بزرگ می شود، شروع به گسترش به مکان های دیگر در خانه می کند. این امر کنترل هجوم ساس بزرگ را بسیار سخت تر می کند و به درمان گسترده تری نیاز دارد.

درمان بهتر در صورتی انجام می شود که ساس ها خیلی در خانه گسترده نشده باشند

محدوده آلودگی مهم است

تمام مناطق آلوده باید در طول درمان مورد توجه قرار گیرند وگرنه ساس ها دوباره به سرعت جمع می شوند. اگر خودتان هجوم این حشره را درمان می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که این آلودگی ممکن است بسیار فراتر از اتاق خواب باشد. در حقیقت ممکن است لازم باشد چندین مرحله سمپاشی برای کنترل جمعیت در حال رشد این حشره انجام شود.

حرکت ساس ها در آپارتمان ها و خانه های دارای چند خانواده

در شهرهای بزرگ، زندگی در خانه های چند واحدی و مجتمع های آپارتمانی رایج است. دفع ساس می تواند به طور فزاینده ای در این خانه های متصل یا آپارتمان ها دشوار باشد. حتی اگر خانه شما به طور کامل از شر آلودگی درمان شده باشد و کل کلونی دفع شده باشد، ساس ها می توانند از طریق شکاف ها، درزها و درب ها از واحدهای مجاور وارد شوند. در این مورد ضروری است که تمام درب، درز و شکاف ها را درزگیری کنید تا حشرات نتوانند بین واحدها حرکت کنند.

علائم وجود ساس که باید پس از دفع، مراقب آنها باشید

ساده ترین راه برای تشخیص پروسه دفع موفق ساس این است که به علائم زیر توجه کنید:

  • گزش: برجستگی ها یا بثورات قرمز کوچک.
  • ماده مدفوع: لکه های قرمز روی روبالشی، ملحفه، رختخواب یا دیوارها که حشرات پس از تغذیه از خود به جا می گذارند.
  • ریختن اسکلت یا پوسته بیرونی: پوسته های ریز در امتداد درزهای تشک یا هر جایی که حشرات ممکن است در طول روز پنهان شوند.
  • حشرات زنده: حشرات کوچک، بیضی شکل، قرمز مایل به قهوه ای تقریباً به اندازه یک دانه سیب.

اقدامات مهم برای از بین بردن ساس

نظارت مستمر

اگر به مدت سه هفته پس از انجام اصولی پروسه دفع ساس هیچ یک از این علائم را مشاهده نکردید، احتمال اینکه آفات ریشه کن شده باشند بسیار زیاد است. اما هنوز زمان مناسبی برای جشن گرفتن نیست زیرا تخم های آنها ممکن است تا دو هفته در محل وجود داشته باشند. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌های کنترل آفات پیشنهاد می‌کنند که پس از دو هفته دوباره سمپاشی کنید تا ساس های نوزاد تازه متولد شده هم از بین بروند.

پس از دفع ساس نیز باید همیشه مراقب محیط پاکسازی شده باشید

به یاد داشته باشید ساس ها در مخفی شدن حرفه ای هستند. آنها حشراتی تکامل یافته اند و در برابر بسیاری از آفت کش ها مقاومت کنند و می توانند به طور موثر بدون تغذیه برای مدت طولانی به خواب زمستانی فرو روند.

نظارت بر اتاق های خالی

بعید است ساس ها به محلی بروند که در آنجا کسی نباشد که از آن تغذیه کنند. با این حال، بهتر است در اتاق های خالی همچون اتاق های مهمان از وسایل کنترلی نصب کنید که جاذب حشرات هستند تا با رایحه خود، آفات را جذب کنند. این وسایل این امکان را به شما می دهد که متوجه شوید در یک اتاق خالی از سکنه هجوم آفات داشته اید یا خیر. اتاق‌های مهمان می‌توانند محل زندگی ساس‌های در حال خواب زمستانی یا خفته باشند.

چه زمانی باید موفقیت خود در دفع ساس ها را جشن بگیرید؟

اگر شش تا هشت هفته پس از انجام پروسه دفع، ساس ندیده یا گزیدگی را تجربه نکردید، می توانید جشن واقعی خود در دفع موفق ساس ها را برگزار کنید. این موضوع می تواند مانند یک بازی انتظار باشد و متأسفانه، دفع آفاتی چون ساس به صورت یک شبه غیرممکن است. توجه به نکات مذکور در بالا به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا آلودگی محل واقعاً از بین رفته است یا خیر و در غیر این صورت، اقدامات سریعی برای جلوگیری از آلودگی مجدد انجام دهید.

 

نظر خود را بنویسید

خواب زمستانی ساس
آیا ساس ها به خواب زمستانی می روند؟

خواب زمستانی ساس حقیقت دارد؟ ساس ها انگل هایی پنهان هستند (که بیرون از میزبان خود زندگی می کنند). آنها شبانه به میزبان خود حمله می کنند. به همین دلیل به دام انداختن آنها بسیار دشوار است. اما با مشاهده رفتار ساس ها برای برخی افراد این سوال پیش می آید که آیا سرما بر […]

چگونگی دفع ساس با سرما
چگونگی دفع ساس با سرما

آیا دفع ساس ها با سرما امکان پذیر است؟ آیا ساس ها با سرما از بین می روند؟ در این مقاله حقایقی درباره یخ زدن ساس ها و دفع ساس با سرما وجود دارد. خلاص شدن از موجوداتی که باعث آزار ما می شوند در طبیعت ماست. در بین این موجودات، ساس ها در بالای […]

ساس گزیدگی در انسان
ساس گزیدگی در کجای بدن اتفاق می افتد؟

ساس ها کدام اعضا بدن را بیشتر می گزند؟ در بسیاری از موارد تشخیص نیش حشرات و تفاوت آن ها از یکدیگر، به دلیل شباهت بسیار آن ها به یکدیگر کار آسانی نخواهد بود و تا به دست آوردن سایر نشانه ها و علائم نمی توان متوجه شد که چه حشره ای فرد را نیش […]

ریشه کن کردن ساس در مرغداری
ریشه کن کردن ساس در مرغداری

مرغداری یکی از مهمترین و حساس ترین بخش ها در برابر تهاجم ساس ها است. وجود تعداد زیاد طیور در مرغداری ها از موارد ایجاد استرس است که اگر  آلودگی به ساس ها نیز در این بخش اتفاق بیفتد موجب…

همه چیز در مورد بوی ساس و علائم ساس
همه چیز در مورد بوی ساس ها

بوی بد ساس ها ممکن است ناشی از فرومون های دفاعی آن ها باشد، یا این که از اجساد و بقایای در حال فساد آن ها متساعد شود؛ اما در هر صورت گام اصلی برای از بین بردن این بو…

سفارش سم از طریق: