آیا دفع ساس ها با سرما امکان پذیر است؟

آیا ساس ها با سرما از بین می روند؟ در این مقاله حقایقی درباره یخ زدن ساس ها و دفع ساس با سرما وجود دارد.

خلاص شدن از موجوداتی که باعث آزار ما می شوند در طبیعت ماست. در بین این موجودات، ساس ها در بالای لیست هستند. متاسفانه بر خلاف سایر موجودات آزار دهنده، ساس ها هنوز با ما هستند. اما به این معنی نیست که ما تلاش نکرده ایم آن ها را نابود کنیم.

استفاده از حشره کش های تخصصی واضح ترین راه برای از بین بردن حشرات از جمله ساس است. اما برخی افراد با استفاده از سموم عمومی و یا غیر تخصصی اقدام به از بین بردن همه آفات می کنند. علاوه بر این، این نوع حشره کش ها می توانند اثرات منفی و مخربی بر سلامت انسان و محیط زیست داشته باشند.

احتمالا بدتر از همه، در صورت استفاده مکرر از حشره کش برای مقابله با ساس ها، احتمال مقاومت آن ها در برابر حشره کش افزایش می یابد. باید روش دیگری وجود داشته باشد که البته وجود دارد.

دفع ساس با گرما بهتر است یا با سرما

دفع ساس با سرما؛ آری یا خیر؟

آیا ساس ها با سرما از بین می روند؟ واقعیتی وجود دارد که ساس ها به دماهای شدید حساس هستند. گرمای زیاد، ساس ها و تخم های آن ها را به سرعت و به طور چشمگیری از بین می برد.

اما در مورد سرما چطور؟ در کل، ساس ها ذاتاً حشرات گرمسیری هستند و گرما را در محدوده ای که انسان ها دوست دارند _ شاید حتی کمی گرمتر _ ترجیح می دهند.

سرما ساس ها را از بین می برد. اما هیچ چیز درباره این حشرات موذی آسان نیست و دفع ساس ها با سرما به این سادگی نیست! ساس ها می توانند تا یک نقطه ای در برابر سرما مقاومت کنند، حتی آن ها می توانند نقطه انجماد مایعات بدن خود را کاهش دهند تا در مواقع لزوم بتوانند زنده بمانند.

مقاله ای که در مجله اقتصادی حشره شناسی منتشر شد نشان داد که ساس ها می توانند بیش از یک هفته در دمای پایین منفی ۱۲ درجه سانتیگراد یا ۱۰ درجه فارنهایت زنده بمانند و دقیقا مانند گرما، هرچه دما بالاتر باشد زمان زیادی برای از بین بردن ساس ها لازم است. برای مثال دفع ساس ها، بعد از ۸۰ ساعت قرار گرفتن در معرض دمای منفی ۱۶ درجه سانتیگراد یا ۳.۲ درجه فارنهایت اتفاق می افتد. آنها بالاخره با مدت زمان طولانی در معرض سرمای زیاد ماندن منجمد می شوند و این زمان زیادی است.

آیا ساس ها در زمستان از بین می روند؟

ما پذیرفته ایم که انجماد سریع اتفاق نمی افتد. اما مزایای خاصی در مورد دفع ساس ها با سرما وجود دارد.

به عنوان مثال، نیازی به استفاده از مواد شیمیایی نیست. در حالی که گرما یک راه عالی برای از بین بردن ساس است، اما همه چیز در خانه شما نمی تواند در برابر گرما مقاوم باشد. بنابراین بسته به شرایط شما ممکن است انجماد، گزینه مناسب تری باشد.

اگر در قسمت سردسیری از جهان زندگی می کنید، وسوسه انگیز است که به طبیعت اجازه دهید این کار را برای شما انجام دهد.اگر در طول زمستان با ساس ها مواجه شده اید، ممکن است متوجه شده باشید که ستون جیوه دماسنج، اغلب کمتر از دمایی است که برای از بین بردن ساس ها در بیرون لازم است. بنابراین آیا نمی‌توانید وسایل خود را بیرون بگذارید و اجازه دهید حشرات منجمد شوند؟ شاید راه مناسبی باشد. اما به یاد داشته باشید که ساس ها، اگرچه بسیار باهوش نیستند اما احمق هم نیستند.

آیا ساس ها در زمستان از بین می روند؟

در دماهای پایین، ساس‌ها کم تحرک می‌شوند. اما سعی می‌کنند به هر نحوی که شده از سرما فرار کنند و تفسیر دمای دقیق بیرون غیر ممکن است. حتی اگر مثلاً دمای بیرون منفی ۲۰ فارنهایت باشد، به این معنی نیست که ساس‌ها توانایی پیدا کردن جایی با کمی گرمای بیشتر را ندارند. این حشرات توانایی بالایی در پیدا کردن گرم ترین نقطه برای پنهان شدن دارند و سپس در حالی که منتظر افزایش دما هستند به خواب می روند.

احتمال زنده ماندن ساس ها، در فضاهای باز و در اعماق زمستان های قطب شمال بسیار مشکل است. اما شما شانس های زیادی دارید اگر برای کشتن آنها به این مورد متکی هستید.

هنر انجماد ساس ها

در مورد بقیه افراد که نزدیک به دایره قطب شمال زندگی نمی کنند چطور؟ یا آنهایی که این شرایط را دارند، آیا باید در طول تابستان، با ساس ها دست و پنجه نرم کنند؟

خبر خوب این است که اکثر فریزرهای خانگی، توانایی استفاده از ابن روس یعنب دفع ساس با سرما را به شما می دهند. فقط این کار کمی سخت و زمانبر است.

یک فریزر خانگی استاندارد، دمای خود را تا حدود صفر درجه فارنهایت یا منفی ۱۷ درجه سانتیگراد حفظ می کند. اگر دقت کنید این دما بسیار نزدیک به دمای اشاره شده در بالا (مقاله منتشر شده در مجله اقتصادی حشره شناسی) است.

قطعا این دما به اندازه کافی برای از بین بردن ساس ها، سرد است. اما این سرما آنقدری نیست که بتوان آن را فورا انجام داد. هر چیزی که برای از بین بردن ساس ها در فریزر قرار خواهید داد، باید حداقل ۸۰ ساعت – یعنی بیش از سه روز کامل- در فریزر بماند.

چگونگی استفاده از فریزر برای دفع ساس

با این حال، فریزر می‌تواند گزینه مناسبی برای کفش‌ها، اسباب‌بازی‌های پرشده از ساس و لباس‌هایی که با خشک کن (و درون یک چرخه گرم) نمی توانید راحت تر آنها را از بین ببرید.

اگر فضای فریزری دارید، هر چیزی را که می خواهید منجمد شود در پلاستیک بپیچید. این کار نه تنها از فرار ساس ها از سرما جلوگیری می کند، از سرمازدگی اشیا نیز جلوگیری می‌کند.

چگونگی استفاده از فریزر برای دفع ساس

تا جایی که می توانید وسیله ها را در فریزر بگذارید و سعی کنید تا حد امکان کمتر مداخله کنید، چرا که هر بار که در فریزر را باز می‌کنید، باعث نوسانات دما می‌شوید که فضای داخلی را گرم‌تر می‌کند.

اشیاء مدنظر را به مدت چهار روز در فریزر رها کنید تا امن تر باشند و به سرما اعتماد کنید تا کار خود را انجام دهد.

هیچ راه کاربردی برای منجمد کردن خانه به منظور کشتن ساس های داخل خانه وجود ندارد. اما انجماد جای خود را در کنار سایر روش های اجرایی دارد.

این یک راه عالی درمان برای مواردی است که نمی توان آنها را گرم کرد، و هر روشی که به از بین بردن ساس ها کمک کند، نمی تواند بد باشد. فقط مطمئن شوید که برای این کار زمان صرف کنید و آن را به درستی انجام دهید.

 

نظر خود را بنویسید

  1. ش

    سلام. آیا سرمای فریزر خانگی تخم ساس را هم از بین میبرد؟

دفع موفق ساس
دفع موفق ساس چه موقع اتفاق می افتد؟

چگونه بفهمیم که در دفع ساس موفق عمل کرده ایم؟ اگر اخیراً در منزل یا محل کار خود برای دفع ساس‌ها سمپاشی کرده‌اید ممکن است از خود بپرسید که آیا این پروسه درمان موفقیت‌ آمیز بوده است یا خیر؟ عوامل متعددی در موفقیت هر درمان در حوزه مبارزه با حشرات وجود دارد. اما دفع موفق […]

خواب زمستانی ساس
آیا ساس ها به خواب زمستانی می روند؟

خواب زمستانی ساس حقیقت دارد؟ ساس ها انگل هایی پنهان هستند (که بیرون از میزبان خود زندگی می کنند). آنها شبانه به میزبان خود حمله می کنند. به همین دلیل به دام انداختن آنها بسیار دشوار است. اما با مشاهده رفتار ساس ها برای برخی افراد این سوال پیش می آید که آیا سرما بر […]

ساس گزیدگی در انسان
ساس گزیدگی در کجای بدن اتفاق می افتد؟

ساس ها کدام اعضا بدن را بیشتر می گزند؟ در بسیاری از موارد تشخیص نیش حشرات و تفاوت آن ها از یکدیگر، به دلیل شباهت بسیار آن ها به یکدیگر کار آسانی نخواهد بود و تا به دست آوردن سایر نشانه ها و علائم نمی توان متوجه شد که چه حشره ای فرد را نیش […]

ریشه کن کردن ساس در مرغداری
ریشه کن کردن ساس در مرغداری

مرغداری یکی از مهمترین و حساس ترین بخش ها در برابر تهاجم ساس ها است. وجود تعداد زیاد طیور در مرغداری ها از موارد ایجاد استرس است که اگر  آلودگی به ساس ها نیز در این بخش اتفاق بیفتد موجب…

همه چیز در مورد بوی ساس و علائم ساس
همه چیز در مورد بوی ساس ها

بوی بد ساس ها ممکن است ناشی از فرومون های دفاعی آن ها باشد، یا این که از اجساد و بقایای در حال فساد آن ها متساعد شود؛ اما در هر صورت گام اصلی برای از بین بردن این بو…

سفارش سم از طریق: