روش های مختلف برای نابودی ساس

از بین بردن ساس ها، انرژی و زمان زیادی می طلبد به ویژه اگر شما دیر متوجه حضور آن ها در خانه تان شده باشید و جمعیت آن ها خیلی زیاد شده باشد. شاید فقط استفاده از یک روش برای مبارزه با ساس ها کافی نباشد!
در این شرایط الگوهای تلفیقی از چند روش، به شما در نابودی ساس ها به طور قطع کمک خواهد کرد.

روشی تلفیقی برای کنترل آفات در پیش بگیرید. این روش تاکتیک های متعددی را شامل می شود:

  • پیشگیری
  • بهداشت
  • اعمال مواد شیمیایی

یک. وسایل آلوده به ساس را با افزایش یا کاهش دما، پاکسازی کنید.

آیتم های کوچک که قابل شستشو و اتوکشی نیستند، را گاهی اوقات می توانید از طریق گرمادهی به ساس ها پاکسازی نمایید. به عنوان مثال می توانید لوازم شخصی را داخل کیسه های پلاستیکی گذاشته و در مکانی داغ و آفتابی حداقل به مدت چند روز قرار دهید.
در این محل دماسنج بایستی حداقل دمای ۵۰ درجه سانتیگراد را نشان دهد.

ساس ها در دماهای پایین تر از دمای انجماد نیز از پای در می آیند.
دوره سرمادهی بایستی حداقل ۲ هفته به طول بیانجامد. ولی به این نکته نیز توجه نمایید که نابودی ساس در کل خانه یا آپارتمان با استفاده از افزایش یا کاهش دما به طور کامل موفقیت آمیز نخواهد بود!

وسایل آلوده به ساس را  چند روزی در کیسه قرار دهید.
کیسه ها را محکم ببندید و چند روزی در هوای گرم بگذارید و سپس با حداقل دمای ۵۰ درجه سانتیگراد شسته و اتو کنید. (پس از انتقال این وسایل به لباسشویی، کیسه های خالی را سریعاً از خانه خارج کرده و دور بیندازید).

نابودی ساس با مشخص کردن وسایل آلوده و عدم انتقال آن

الف. تمامی ملافه ها، رومیزی ها و … را در دمای داغ شسته و خشک کنید.
همچنین موارد زیر را جمع آوری نمایید:

  • روکش های تشک
  • روبالشی
  • لباس
  • عروسک های خزدار
  • کیف های پارچه ای

آیتم های مذکور را با آب داغ در ماشین لباسشویی بشویید. سبد لباس های چرک را نیز با آب داغ بشویید. سپس تمامی آیتم ها را داخل دستگاه خشک کن با دمای بالا خشک کنید.
بخار ساس ها را نابود می سازد.

ب. اگر آیتمی قابل شستشو یا بیرون انداختن نیست (به عنوان مثال یک کیف پول چرمی با ارزش) از طریق اسپری های ساس کش غیر سمی آن را سمپاشی نموده، سپس داخل یک کیسه پلاستیکی قرار داده درب کیسه را محکم ببندید و به مدت چند روز به همان صورت رها کنید.

دو. برای نابودی ساس روی اشیاء و لوازم آلوده بخار بپاشید.

بخار، ساس ها و تخم های ساس را تا حد زیادی از بین خواهد برد.
بخار را به طور کامل به تمامی گوشه ها، درزها و شکاف ها بپاشید. دستگاه های بخارپاش ساده، در بازار موجود می باشند. به این ترتیب به راحتی قادر به نابودی ساس خواهید بود.

استفاده از بخار، راهی ساده برای نابودی ساس و تخم ساس

سه. خانه را جارو بکشید.

جارو زدن، ساس و تخم ساس را از موارد زیر جدا می کند و منجر به از بین رفتن آن ها می شود.

  • تشک ها
  • فرش
  • دیوارها
  • درز پارکت و کف خانه

به درزها، ریشه های فرش، گره ها و گوشه های تشک ها و خوشخواب ها و امتداد لبه های مرزی بین فرش های مجاور هم توجه خاصی معطوف نمایید. پس از آن محتوای جارو را داخل یک کیسه زباله ریخته درب آن را محکم ببندید و آن را از منزل خود دور کنید. بخارشویی فرش نیز در نابود سازی ساس ها و تخم  ساس، که از جاروکشی به جا مانده اند مؤثر واقع خواهد شد.

نکته: جاروکشی به خصوص با یک جارو برقی دارای فیلتر “HEPA” بسیار مؤثر است.

چهار. شکاف ها را با استفاده از گچ بپوشانید.

کاغذ دیواری های شل شده را بچسبانید تا پناهگاه های ساس ها را از بین ببرید. در صورت امکان لانه های پرندگان و نشیمن گاه ها و لانه های حیوانات وحشی را از بین ببرید و دفع نمایید تا فرآیند نابودی ساس سریع تر انجام شود.

درزگیری شکاف ها، برای پیشگیری از تهاجم بسیاری از آفات از جمله ساس، مگس و مورچه، بسیار کاربردی است.

برای نابودی ساس شکاف های دیوار و کف خانه را مسدود کنید

پنج. برای نابودی ساس از سموم ساس کش قوی استفاده کنید.

در صورتی که کثیفی ها و گرد و غبارهای انباشته روی هم در محل مورد نظر را با استفاده از جاروبرقی دفع کنید، سم ساس کش به ترک‎ها و شکاف ها بیشتر و بهتر جذب می ‎گردد.

اگر ۲ هفته پس از اولین تیمار، ساس ها همچنان باقی مانده باشند سمپاشی را تکرار کنید.
یافتن تمامی مکان های اختفای ساس ها کار مشکلی است و امکان دارد که در طول این مدت تعداد زیادی تخم ساس هچ شده باشند.

شش. در صورت امکان آیتم های آلوده را دور بیاندازید.

در برخی موارد تشک ها و خوشخواب های آلوده بایستی دور انداخته شوند.
از آنجایی که ساس ها می توانند در تمام ساختمان پراکنده گردند ممکن است بررسی و تفتیش اتاق ها و آپارتمان های مجاور نیز ضروری باشد. حتماً اشیائی را که بیرون می اندازید به نحوی غیر قابل استفاده کنید یا این که وجود آلودگی در وسایل را با یک نوشته روی آن اطلاع رسانی نمایید تا کسی قادر به استفاده مجدد از آن ها نبوده و آلودگی را به خانه خود و یا دیگران منتقل و منتشر نسازد.

هفت. از روغن درخت چای جهت پاکسازی خانه استفاده نمایید.

روغن درخت چای می تواند در نابودی ساس ها مؤثر واقع گردد.
استفاده این روغن بسته به مقدار مورد نیاز اسپری، به ازای هر ۰.۵ لیتر آب، ۱۸ قطره از روغن درخت چای را اضافه نموده به خوبی ترکیب نمایید تا از آن در موارد زیر استفاده کنید.

برای نابودی ساس از روغن درخت چای استفاده کنید

الف. تمام مناطق مشکوک به ساس در خانه را تمیز کنید.

ب. تمامی رختخواب ها و لباس ها را با اضافه نمودن چند قطره از روغن درخت چای بشویید.

ج. کل فرش ها را شسته و جارو بکشید.

د. تمام رختخواب ها را از یکدیگر سوا کنید. تک تک آنان را با روغن درخت چای اسپری نمایید.

ه. اسپری ساس کش را به کل خانه، اعم از داخل و بیرون اعمال نمایید و کل خانه را اعم از فرش ها، رختخواب ها، لوازم خانه و … با آن اسپری کنید.

همانطور که در موارد بالا ذکر شده است راه های متفاوتی برای نابودی ساس ها وجود دارد اما بهترین و سریعترین روش برای نابودی ساس استفاده از سم تخصصی بدباگ اوت است.

 

 

نظر خود را بنویسید

  1. سلام خسته نباشید میخواستم بگم که در خانه ما تازه ساس پید شود و میخواستم دارو بخریم گفتم قیمت این داروچند است

    من تا حالا نخرید امیدوارم که خوب باشد

  2. ساسان مجد

    مبل پارچه ای هفت نفره دارم که پراز ساس شده میشه پاکسازی کردش بت باید بیرون بندازمش چندین بار سمپاشی کردم ولی بازم هستش درضمن این سم بدباگ اوت چقدر میتونه موثر باشه دوهفته هستش که امانمو بریدن وهمچنین درمنزل خوکچه هندی ومینا وطوطی دارم این سم براشون مضر نباشه

معرفی ساس
ساس را بیشتر بشناسید

حشره ساس چیست؟ ساس ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. آن ها در نواحی گرمسیری و معتدل یافت می شوند. این حشرات معمولاً در طول شب، وعده غذای خود یعنی خون را از طریق گاز گرفتن بدن میزبان دریافت می کنند اما در صورت گرسنگی شدید، در طول روز نیز در اتاق های تاریک […]

مشخصات ظاهری و چرخه زندگی ساس
مشخصات ظاهری و سیکل زندگی ساس ها

چرخه زندگی ساس و مشخصات ظاهری آن ها آگاهی از مشخصات و شکل ظاهری ساس ها و تخم های ساس اولین گام در تشخیص و کنترل این آفات است. حشرات زیادی وجود دارند که شبیه ساس ها هستند و به همین دلیل تشخیص صحیح این آفات، اولین گام مهم جهت اجتناب از پرداخت هزینه های […]

عادات و رفتار ساس ها
رفتار و عادات ساس ها

درک و فهم عادات و رفتار ساس ها (نحوه تغذیه، زندگی، تکثیر و تولید مثل ساس) به شما کمک خواهد نمود که قبل از گسترده تر و پیشرفته تر شدن تهاجم ساس ها، این آفات …

بیماری های ناشی از ساس
ساس ها آفتی برای سلامت عمومی

هرچند ساس ها باعث انتقال بیماری نمی شوند ولی به علت ایجاد واکنش های حساسیتی، اثرات زیانبار بر روی سلامت روانی و عفونت های پوستی ناشی از گزش، به عنوان یک آفت برای سلامت…

سفارش سم از طریق: