مسائل ایمنی سموم ساس کش

مطالعه برچسب روی یک محصول آفت کش، قبل از هر بار استفاده از آن بسیار مهم است.
با مطالعه دقیق توضیحات درج شده بر روی سم ساس کش نیز قادر خواهید بود تمامی اطلاعات مرتبط با این سم، شامل دستور استفاده، نکات ایمنی سموم، محدودیت های مکانی استفاده از سم و … را کسب نمایید.
قبل از شروع سمپاشی ساس به دقت برچسب آن را بخوانید.

به یاد داشته باشید
پس از خرید هر نوع سم آفت کش، برای استفاده از آن در ابتدا برچسب راهنمای محصول را به دقت مطالعه کنید. این موضوع یکی از مهم ترین نکات ایمنی است که باید رعایت شود.

مسائل ایمنی استفاده از سموم ساس کش و سمپاشی ساس

مواردی که در برچسب محصول درج شده است عبارتند از:

 

۱. آیا سم ضد آفت مزبور جهت استفاده برای ساس ها تأیید شده است یا خیر؟

در صورتی که این سم آفت کش برای آفت ساس تأیید نشده باشد، از آن برای از بین بردن ساس استفاده نکنید.

۲. نحوه سمپاشی محصول ساس کش

در صورتی که یک سم آفت کش برای استفاده در محیط های خارجی طراحی و تولید گردیده است، هرگز در محیط های داخلی از آن استفاده نکنید.
این کار بسیار خطرناک بوده و مشکل ساس در خانه را حل نخواهد کرد.

۳. محل اعمال سم ساس کش

به عنوان مثال آیا سم مزبور در مقسمت های زیر قابل استفاده می باشد یا نه؟

  • در شکاف های دیوار
  • روی تشک
  • روی ملافه
  • در چین پرده
  • روی فرش
  • درز مبلمان
  • کف های چوبی
  • روی لباس
  • در چمدان

۴. چگونه خود را از قرار گرفتن بیش از حد در معرض سم محافظت نمایید؟

به عنوان مثال آیا باید پس از سمپاشی، منطقه را برای مدت زمان معینی ترک نموده یا به هنگام اعمال سم آفت کش از دستکش، عینک مخصوص، ماسک و … استفاده کنید یا خیر؟

۵. درجه خطر آن برای انسان به ویژه کودکان و حیوانات خانگی

این موضوع با توجه به اینکه ساس‌ها از جمله حشراتی هستند که در قسمت های مختلف و داخلی خانه پنهان می شوند، اهمیت ویژه ای دارد. زیرا به دلیل این رفتار ساس‌ها، سموم ساس کش مورد استفاده نیز، در محیط های داخلی خانه کاربرد بیشتری دارند.
از این رو مقدار سمیت و خطرناک بودن آن برای افرادی که از این سم استفاده می کنند اهمیت بسزایی دارد. تولید کنندگان نیز با توجه به این موضوع و اهمیت آن، این مورد را روی برچسب اطلاعات سم ذکر می کنند تا هنگام سمپاشی ساس مشکلی برای کودکان و حیوانات خانگی به وجود نیاید.

۶. هر نوع نکته مهم و یا خطرات احتمالی دیگر.

نکات دیگری نیز وجود دارند که بسته به تولید کننده سم و نوع سم متفاوت است. هر تولید کننده بسته به قدرت و یا کاربری سم می تواند مسائل مهم مربوط به سم تولیدی خود و نحوه سمپاشی ساس را روی برچسب ذکر کند.

رعایت مسائل ایمنی استفاده از سموم ساس کش هنگام سمپاشی ساس

<< برچسب روی سم آفت کش را برای اطمینان از نوع سم و آگاهی از نحوه استفاده از آن باید مطالعه نمود >>

اهمیت به کارگیری مسائل ایمنی هنگام سمپاشی

مسائل ایمنی سموم ساس کش که باید به آن ها دقت کرد و از آن ها استفاده کرد عبارتند از:

با اینکه امروز بسیاری از سموم به صورتی تهیه می شوند که خطری برای انسان و یا حیوانات خانگی نداشته باشند اما با این حال بهتر است هنگام سمپاشی موارد زیر را تهیه کرده و استفاده کنید:

  • دستکش
  • عینک مناسب
  • لباس آستین بلند
  • شلوار

هشدار!
حتی در صورتی که قبلاً از محصول آفت کش مورد نظر استفاده نموده اید، در هر بار استفاده مجدد، برچسب محصول را مطالعه نمایید تا مبادا نکته یا اقدام حفاظتی و ایمنی را از قلم بیندازید.

مطالعه برچسب محصول همچنین در کسب بهترین نتیجه از سم آفت کش نیز مؤثر واقع خواهد گردید.

سم بدباگ اوت ۱۶ اونس نیز به صورت اسپری مورد استفاده قرار می گیرد و با وجود غیر سمی بودن برای انسان، بهتر است نکات ایمنی ذکر شده بر روی قوطی سم را رعایت کنید.

 

نظر خود را بنویسید

  1. احمد انجمن‌روز

    داخل اتاق خواب ساس دیده شده برای ازبین بردن چکار باید بکنم

معرفی ساس
ساس را بیشتر بشناسید

حشره ساس چیست؟ ساس ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. آن ها در نواحی گرمسیری و معتدل یافت می شوند. این حشرات معمولاً در طول شب، وعده غذای خود یعنی خون را از طریق گاز گرفتن بدن میزبان دریافت می کنند اما در صورت گرسنگی شدید، در طول روز نیز در اتاق های تاریک […]

مشخصات ظاهری و چرخه زندگی ساس
مشخصات ظاهری و سیکل زندگی ساس ها

چرخه زندگی ساس و مشخصات ظاهری آن ها آگاهی از مشخصات و شکل ظاهری ساس ها و تخم های ساس اولین گام در تشخیص و کنترل این آفات است. حشرات زیادی وجود دارند که شبیه ساس ها هستند و به همین دلیل تشخیص صحیح این آفات، اولین گام مهم جهت اجتناب از پرداخت هزینه های […]

عادات و رفتار ساس ها
رفتار و عادات ساس ها

درک و فهم عادات و رفتار ساس ها (نحوه تغذیه، زندگی، تکثیر و تولید مثل ساس) به شما کمک خواهد نمود که قبل از گسترده تر و پیشرفته تر شدن تهاجم ساس ها، این آفات …

بیماری های ناشی از ساس
ساس ها آفتی برای سلامت عمومی

هرچند ساس ها باعث انتقال بیماری نمی شوند ولی به علت ایجاد واکنش های حساسیتی، اثرات زیانبار بر روی سلامت روانی و عفونت های پوستی ناشی از گزش، به عنوان یک آفت برای سلامت…

شش باور غلط درباره ساس ها
شش باور غلط درباره ساس ها

ساس ها ناقل بیماری هستند!؟ این یکی از باورهای غلط شایع درباره ساس ها است؛ ولی حقیقت این است که ساس ها باعث انتقال بیماری نمی شوند. در این مقاله سعی شده است که تعدادی از باورهای…

سفارش سم از طریق: